Situació administrativa del pump track a l'Estany: resposta de la Generalitat
Què són les zones de protecció?
La línia d’edificació s’ha de situar, respecte a l’aresta exterior de la calçada, a 50 metres en les autopistes, les vies preferents i les variants que es construeixen amb l’objecte de suprimir les travesseres de població, i a 25 m de la resta de carreteres
A data de avui hem rebut de la Generalitat de Catalunya la seguen notificació:
S'ha donat aquesta resposta a la teva gestió amb codi: X.
Senyor X,
En relació amb la consulta que plantegeu us informem que les actuacions objecte de la queixa se situen en franges de protecció de la carretera C-59 a l'altura del municipi de l'Estany.
La titularitat de la carretera C-59 correspon a la Generalitat de Catalunya essent la seva conservació i explotació a càrrec del Servei Territorial de Carreteres de Barcelona.
Pel que respecta a aquesta intervenció, en l'actualitat no consta cap autorització emesa per aquest Servei Territorial. Es troba a tràmit, però, una recent sol·licitud de l'Ajuntament de l'Estany referent a aquesta intervenció que permetrà, si escau, la seva corresponent legalització.
Atentament,
Oficina d'Atenció Ciutadana del
Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica
Generalitat de Catalunya
Av. Josep Tarradellas, 2-6
08029 Barcelona
Tel. 93.495.80.80L’Ajuntament ha començat les obres del circuit d’inèrcia (Pump Track) sense tenir encara els permisos requerits per part de la Generalitat?
És una pregunta que interpel·la tothom. La normativa és clara, les franges de protecció són espais regulats amb criteris de seguretat i ordenació del territori.
Convidem tots els veïns i veïnes a opinar i debatre sobre aquest fet al xat Àgora de l’Estany.
Còpia d'un paràgraf elaborar per ChatGPT en "Àgora l'Estany"
“Pel que respecta a aquesta intervenció, en l’actualitat no consta cap autorització emesa per aquest Servei Territorial. Es troba a tràmit, però, una recent sol·licitud de l’Ajuntament de l’Estany referent a aquesta intervenció que permetrà, si escau, la seva corresponent legalització.”
Aquesta afirmació confirma que les obres es van iniciar sense disposar de l’autorització requerida pel Servei Territorial de Carreteres de la Generalitat, i que només posteriorment s’ha presentat una sol·licitud per regularitzar la situació. Es tracta d’un fet de gran gravetat, ja que posa en qüestió el respecte als procediments administratius previs a qualsevol actuació en zona de protecció viària.

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada