Primeres respostes de l’Ajuntament als veïns directament afectats pel Pump Track
Introducció
Després que l’Ajuntament hagi deixat passar el termini legal per respondre a una instància genèrica, ara indica als veïns directament afectats que han de presentar la petició com a queixa formal.
En aquesta entrada recollim, directament de la Laura Tello, els primers detalls que es van coneixent sobre com s’ha aprovat i executat el projecte del Pump Track, així com les qüestions que encara resten sense resposta.
Detall
Bona tarda a tothom,
Compartim amb vosaltres les primeres respostes de l’Ajuntament a les instàncies presentades:
• Els cinc veïns afectats vam contractar un advocat, que ens ha preparar un document amb diverses consultes sobre el pumptrack. L’Ajuntament es nega a donar-nos resposta perquè vam sol·licitar la informació mitjançant una instància genèrica, i ho havíem de fer com una queixa. Ara tornem a presentar la petició, aquest cop com a queixa formal.
• Sobre l’aprovació de l’equipament ens responen que el pumptrack no es va aprovar en cap ple: va ser una proposta del regidor Joan Farràs el 3 de juliol, que també va escollir l’empresa que el realitzaria. L’alcalde ho va aprovar l’endemà, 4 de juliol sense votació, segons la informació aportada.
• No es va informar els veïns i veïnes afectats ni es va fer cap ban informatiu, el primer ban va ser el 15 de juliol, ja amb les obres en marxa des del dia 10.
• No hi ha cap informe tècnic de l’arquitecte municipal (valoració de impacte urbanístic, etc...) L’Ajuntament diu tenir la validació de l’arquitecte, però no ha aportat cap document que ho acrediti.
Tot això ha estat possible perquè l’obra costa 39.998 o 39.850 € (segons document). Si hagués arribat als 40.000 €, hauria calgut:
• votació del projecte en un ple,
• licitació pública de l’obra,
• informe tècnic complet.
Encara tenim pendent resposta de l’Ajuntament sobre:
• la petició d’una sessió informativa oberta a tot el poble (demanada fa més d’un mes),
• el cost de la tanca. I la partida pressupostària d'on han sortit els diners per construir-la, no inclosa a la subvenció (Llei 19/2014 de transparència),
• i si hi ha ordenança municipal sobre soroll, ja que no figura al web municipal (o si s’aplica la normativa general de Catalunya) i com es gestionarà l’impacte acústic en les cases del voltant.
Seguirem informant.
-----------------------------
Valoracions al xat "Àgora l'Estany"
Després de les consultes i l’estudi realitzat aquesta tarda, vull compartir alguns punts rellevants detectats en relació amb el projecte en qüestió:
1. Possible fraccionament contractual: La quantia del contracte s’ha situat molt a prop del límit legal per evitar el procediment de licitació pública, fet que podria contravenir l’article 99.2 de la Llei de Contractes del Sector Públic.
2. Absència d’informe tècnic complet: No consta cap documentació tècnica signada per l’arquitecte municipal que avali l’impacte urbanístic i mediambiental de l’obra, tal com exigeix la Llei d’Urbanisme de Catalunya i la Llei d’Ordenació de l’Edificació.
3. Manca de transparència: La negativa a facilitar informació sol·licitada formalment podria vulnerar la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
4. Possible afectació al patrimoni històric i paisatgístic: Si l’emplaçament es troba en zona protegida, caldria l’autorització prèvia i l’estudi d’impacte corresponent segons la Llei 9/1993 del Patrimoni Cultural Català.
5. Manca de participació ciutadana: No hi ha hagut sessió informativa prèvia a l’inici de les obres, la qual cosa contravé el principi de participació recollit a la normativa de transparència i bon govern.
Conclusió:
Atesa la suma de possibles irregularitats, considero imprescindible que unim esforços per exigir la paralització temporal del projecte fins que es compleixin tots els requisits legals, es presenti la documentació tècnica pertinent i es garanteixi la participació ciutadana en la presa de decisions.

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada