Els polígons industrials del Moianès i la C-59

Dubtes sobre el condicionament de la C-59 i el compliment de les promeses electorals

Introducció:

Aquesta publicació és el resultat d’un treball col·laboratiu realitzat per diverses persones que han analitzat el contingut del projecte “Condicionament de la carretera C-59, tram Moià – Santa Maria d’Oló” i l’han contrastat amb els compromisos electorals assumits per l’alcalde de l’Estany, que alhora és responsable de les àrees d’Urbanisme i Obra Pública, Seguretat Ciutadana, Mobilitat i Serveis.

L’objectiu és compartir, de manera respectuosa i constructiva, alguns dubtes i reflexions que diversos veïns han expressat sobre aquesta qüestió, amb la voluntat de contribuir a una informació més completa i transparent sobre temes que afecten el conjunt del poble.

Principals actuacions previstes

Per facilitar la comprensió del debat, resumim tot seguit les principals actuacions incloses al projecte “Condicionament de la carretera C-59, tram Moià – Santa Maria d’Oló”:

  1. Rehabilitació del ferm de la carretera C-59 entre el PK 38+460 i el PK 53+720.
  2. Millora de cunetes i passacunetes: execució de cunetes transitables allà on no n’hi ha per millorar la seguretat viària.
  3. Millora de la intersecció amb el c/ Santa Anna (PK 40+880): nou carril central de gir.
  4. Millora de la intersecció amb el c/ Escorial (PK 41+160): nou carril central de gir i noves parades de bus.
  5. Millora de la intersecció amb el c/ Conca de Tremp (PK 42+500): nou carril central de gir i nova parada de bus.
  6. Millora de la intersecció amb la BP-4313 (PK 53+260): canvi de prioritats de pas.
  7. Millora de les parades de bus al PK 52+050, amb una nova plataforma.
  8. Adequació de les barreres de seguretat: substitució de baranes fora de norma, instal·lació de protecció per a motoristes i substitució de barreres en mal estat.
  9. Renovació i adequació de la senyalització vertical.

📎 Pots consultar el projecte complet aquí:
👉 Condicionament de la C-59 del PK 38+460 al PK53+720 (PDF)


Dubtes sobre el condicionament i els compromisos electorals

Arran de la publicació del projecte “Condicionament de la carretera C-59, tram Moià – Santa Maria d’Oló”, han sorgit alguns dubtes legítims. El document preveu diverses actuacions —com la rehabilitació del ferm, la millora de cunetes o la creació de tres nous carrils de gir a la urbanització de Montví (Moià)—, però no contempla cap millora específica d’accés al polígon industrial de l’Estany.

Això sorprèn si tenim present que al "Programa electoral d’Acord per l’Estany – Esquerra Republicana de Catalunya" constaven dues línies que semblen relacionades amb aquest tema:

  • “Potenciarem l’establiment de petites empreses prioritzant les iniciatives locals.”

  • “Impulsarem un pla de mobilitat per millorar la circulació i l’aparcament.”

D’aquí sorgeixen algunes preguntes que alguns veïns ens han fet arribar i que, des del respecte, molts altres també podríem compartir:

  1. Per què el pla no recull aquesta necessitat local?
    — És potser perquè, tot i haver-hi treballat, no s’ha aconseguit incorporar-hi aquesta millora?
    — O bé perquè no s’ha considerat prou rellevant?
    — O perquè els tècnics que han intervingut en el projecte o el mateix grup polític que dona suport a l’alcalde no han valorat prou la importància d’un millor accés al polígon de l’Estany?

Aquests interrogants serien fàcilment aclaribles si s’hagués complert un altre compromís electoral:

  • “Convocarem un Consell de Poble per repassar l’acció del govern.”

Espais com aquest servirien justament per compartir informació, contrastar prioritats i entendre millor com es prenen les decisions que afecten el futur del nostre poble.

Finalment, un grup de veïns sí que considerem que l’accés al polígon, així com a la depuradora,  és crucial per afavorir el desenvolupament econòmic local, la creació d’oportunitats i la millora de la mobilitat.
Per aquest motiu, sol·licitem respectuosament al senyor alcalde un aclariment urgent sobre els motius pels quals el projecte actual no preveu aquesta actuació, i si encara estem a temps d’incloure-la en aquesta fase, o si hi haurà la possibilitat d’incorporar-la en fases posteriors, o bé si ja hem perdut definitivament aquesta oportunitat.

Grup impulsor de “La Revista de l’Estany i més enllà”



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PUMP TRACK sí, però no així.

El Pump Track a l’Estany: una lectura comunitària

Pump track: tancat el debat sobre la inundabilitat, s’obren nous interrogants